Stajnia
KUCYKOWE PRZEDSZKOLE
Zapraszamy dzieci w wieku 3-7 lat do zapoznania z niepowtarzalnym światem koni, do postawienia pierwszych kroków w jeździe konnej i spędzenia czasu na wolnym powietrzu i w otoczeniu przyrody.
PROGRAM ZAJĘĆ:
- Podczas pierwszego spotkania dzieci wysłuchują krótkiego opowiadania dotyczącego zachowań, potrzeb i warunków życia koni. Poznają również zasady bezpiecznego przebywania
i opieki nad zwierzętami, zwiedzają stajnię i pomieszczenia związane z użytkowaniem koni. Następnie dzieci dosiadają konia na oklep oraz w siodle. Czas jazdy ok. 30 min. Konie prowadzone są przez pomocników. Trzy-czterolatki jeżdżą z pełną asekuracją.
- Podczas kolejnych spotkań dzieci uczą się jak postępować z koniem w boksie, jak przygotować go do zajęć. Poznają nazwy sprzętu do pielęgnacji koni oraz sprzętu jeździeckiego. Podczas jazdy uczą się wykonywać pierwsze ćwiczenia na koniu stojącym i poruszającym się stępem.
Proponowana aktywność ruchowa jest dostosowana do poziomu rozwojowego dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wszystkie zabawy ruchowe wykorzystują elementy ćwiczeń hipoterapeutycznych i woltyżerskich, w tym ćwiczenia:
- ogólno usprawniające
- motoryki wielkiej i małej
- rytmiki
- oddechowe
- usprawniające lateralizację
- równoważne
- relaksujące
Wszystkie te aktywności wpływają na:
- kształtowanie prawidłowej sylwetki ciała, postawy oraz masy mięśniowej, co wpisuje się w profilaktykę wad postawy
- budowanie symetrii i koordynacji obu stron ciała
- poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej
- budowanie schematu ciała, orientacji przestrzennej
- harmonijny rozwój ruchowy oraz prawidłową integrację sensoryczną.
- Uczniom, którzy opanują podstawy jazdy konnej proponujemy samodzielną jazdę bez asekuracji.
Istnieje również możliwość przejażdżek po lesie dla najmłodszych.
Obcowanie dzieci z końmi może im zapewnić doskonałą zabawę, kształtując przy tym charakter i odpowiednie nawyki.
Praca przy koniach, stałe obowiązki (choć w tym wieku dość symboliczne) pozwalają kształtować odpowiedzialność i systematyczność.